.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعلام مشکلات قانونی دانشگاه احمدی‌نژاد

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، محمدعلی کی نژاد در صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر به روال تاسیس دانشگاه های غیردولتی، غیرانتقاعی اشاره کرد و گفت: دانشگاه های غیردولتی ای که داخل یا خارج از تهران هستند نیازمند به یک اساسنامه تیپ هستند.

وی درباره روال دانشگاه احمدی نژاد گفت: لازم است اساس نامه این دانشگاه طبق روال در شورای گسترش دو وزارت خانه علوم و بهداشت مجوز دریافت کند. شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه روند تایید اساسنامه را تحت هیچ شرایطی به وزارت خانه های مذکور تفویض نمی کند.

این عضو شورای انقلاب فرهنگی در خصوص هیئت موسس این دانشگاه با بیان این که لازم است هیئت موسس دانشگاه مذکور به تایید هیئت مرکزی برسد در پاسخ به پرسش مهر گفت: دو سال پیش درخواستی در خصوص تاسیس این دانشگاه به وزارت علوم ارسال شده بود اما این درخواست در همان حد ماند و حتی یکی از اعضای هیئت موسس نیز انصراف داد.

وی ادامه داد: به هر حال تعداد هیئت موسس که باید بین ۷ تا ۹ نفر باشد به علت انصراف آن یک فرد به حد نصاب نرسید.

کی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اخیرا موضوع دانشگاه احمدی نژاد در صحن شورای انقلاب فرهنگی مطرح و درخواست ایجاد شعبه در تهران شده بود اما روال قانونی برای بررسی پرونده هیئت موسس در هیئت مرکزی صورت نگرفت چرا که تعداد هیئت موسس به حدنصاب نرسیده بود بنابراین جلسه ای در هیئت مرکزی و هیئت عالی برای بررسی این موضوع تشکیل نشد.

این مقام مسئول در پاسخ به پرسشی که کامران دانشجو در زمان وزارتش اعلام کرد اساسنامه دانشگاه احمدی نژاد را تصویب کرده است و آیا این مصوبه اساس نامه بوده یا خیر تاکید کرد: بار دیگر اعلام می کنم شورای عالی انقلاب فرهنگی هیچ گاه تصویب اساسنامه را به وزارت خانه تفویض نمی کند و آن موردی را که وزرای پیشین امضا کردند موافقت اصولی بوده است در حالی که دانشگاه احمدی نژاد موافقت اصولی هم ندارد.

وی خاطر نشان کرد: برای کسب مجوز موافقت اصولی لازم است فضا و امکانات اولیه توسط شورای گسترش بازدید و سپس مجوز اولیه توسط وزارت علوم صادر شود.

این عضو شورای انقلاب فرهنگی درباره اعضای هیئت موسس تاکید کرد: یک نفر روحانی و سه عضو هیئت علمی با رتبه استادیار حتما باید در هیئت موسس عضو باشند.
/350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.